Building a Gym: Wie?
Dus jij wilt een eigen sportschool beginnen? Dat is natuurlijk een prachtig idee. Misschien kan je het al helemaal voor je zien hoe je een prachtige, luxe fitness hebt waar iedereen met elkaar aan het trainen is. Een stoombad, zwembad, sauna, alles erop en eraan. Dat is een goed streven om te hebben. Daar moet je je zeker aan vasthouden, maar laten we bij het begin beginnen, want dat is natuurlijk eenmaal waar je staat. Op de startlijn en je begint net met lopen. Je hebt een doel voor ogen, maar hoe ga je daar komen? Wie ben je?
Vertel een verhaal
Het is over het algemeen bekend binnen de marketing dat mensen zich niet aangetrokken voelen door de specifieke eigenschappen van een product, maar door het verhaal achter het product. Waarom doe je dit? Wie ben jij? Wie kunnen zij eventueel zijn met dit product? Het is daarom namelijk enorm belangrijk wanneer je begint met een eigen sportschool beginnen dat je duidelijk hebt wie jij bent als sportschool. Als je namelijk kijkt naar hoe marketing tegenwoordig in elkaar zit is het niet meer alleen het product, maar bouwen ze een hele lifestyle eromheen waar je mensen eigenlijk mee naar je toetrekt.
Hoe kunnen mensen zich verbinden aan jou?
Dus hoe kunnen mensen zich aan jou verbinden? Wat zijn eigenschappen die je terug laat komen in jouw concept waar mensen zich in kunnen herkennen? Het is belangrijk om dit aantrekkelijk te maken door een bepaald bericht uit te zenden. “Dit ben ik en hier wil je bij horen.” Je hebt iets te bieden wat zij willen. Houd het simpel, zodat mensen het goed kunnen onthouden. “Dat is die sportschool met die slogan.” Een prachtig voorbeeld – al dan niet in de sportschool industrie – is Gorilla’s. Het gaat niet bij hen over de boodschappen, maar “Ben je op zoek naar een beetje magie?”. Dat is wat je wilt. Je wilt dat mensen zich tot je aangetrokken voelen, omdat ZIJ ook op zoek zijn naar een beetje magie.