De 3 belangrijkste SEO trends van 2021
Het omarmen van SEO als onderneming is niet meer weg te denken om de vindbaarheid van jouw producten of diensten te verhogen. SEO ontwikkelt zich echter in een rap tempo en marketingspecialisten moeten constant op de hoogte zijn van kleine en grote veranderingen om hun inspanningen te verantwoorden. Daarom kijken we in dit artikel naar de 3 belangrijkste trends die invulling geven aan SEO in 2021.
Content is key
Om de kwaliteit van de resultaten van de zoekmachine te beoordelen, hecht Google veel waarde aan websites die feitelijke en actuele informatie bieden. Daarbij staan expertise, gezag en betrouwbaarheid centraal. Hier zijn 3 suggesties die daarbij kunnen helpen:
- Houd je inhoud up-to-date
- Creëer inhoud over je specialiteiten
- Zorg voor vermeldingen naar je website zodat Google je ziet als een gezaghebbende website
Focus op gebruiksvriendelijkheid
De gebruikerservaring van je website speelt een belangrijke rol voor de algoritmes. Het is daarom belangrijk om een optimale ervaring te creëren op zowel desktop als mobiel. Dit houdt onder meer in dat de vormgeving van de website de leesbaarheid verhoogt, webpagina’s snel laden, interne links worden gebruikt om zoekmachines te helpen bij het crawlen en indexeren van de pagina’s en meta-beschrijvingen zijn geoptimaliseerd om clicks in zoekresultaten te stimuleren.
Stimuleer lokale zoekopdrachten
Door middel van je SEO strategie te lokaliseren, kan er meer verkeer worden gegenereerd voor persoonlijke retailers. Lokale SEO focust zich op de vindbaarheid van je onderneming in locatiegevoelige zoekopdrachten. Het is daarom belangrijk dat om lokatiegebaseerde trefwoorden te gebruiken en te investeren in de aanwezigheid op andere platforms, zoals Google My Business.
Wil je bewust omgaan met het inspireren en voorlichten van jouw team rondom de marketinginspanningen, kies dan voor een online marketing spreker voor een evenement, om meer vaart te krijgen in het opdoen van ideeën met behulp van een spreker met kennis van zaken!