Neem klantfeedback serieus
Veel bedrijven nemen klantfeedback vaak niet serieus en dit kan sommige bedrijven uiteindelijk de op kosten. Want klanten zijn eigenlijk het belangrijkste voor je bedrijf. Zonder klanten geen inkomst en zonder inkomst heb je geen bedrijf. Daarnaast is het ook belangrijk dat je goed omgaat met je klantenfeedback. Je kunt namelijk niet aan de telefoon zeggen tegen een klant dat je iets gaat verbeteren en uiteindelijk helemaal geen actie gaat ondernemen. Maar hoe zorg je er dan voor dat je goed omgaat met klantenfeedback? Je wil namelijk wel dat je klanten het gevoel krijgen dat je ze serieus neemt!
Gevraagde en ongevraagde feedback
Door het verzamelen van klantfeedback kun je als bedrijf de behoeften, wensen, zorgen en problemen van klanten echt begrijpen. De meeste bedrijven ontvangen genoeg feedback van klanten, zowel gevraagd als ongevraagd, maar ze hebben nog steeds moeite om deze feedback in het echt te beheren en er echt iets mee te kunnen doen. Hierdoor ontstaat het probleem dat daardoor klanten kwesties en problemen vaak niet goed worden gehoord en hierdoor blijft het links liggen. Wat ervoor kan zorgen dat de klantenfeedback alleen maar negatiever wordt, omdat er dus niks aan gedaan wordt. Regel dus altijd dat klantenfeedback goed wordt gebruikt, zodat jouw bedrijf ook weer vooruit kan gaan.